Ηλεκτροκίνηση και κιβώτια: Μια μονοδιάστατη σχέση -ή μήπως όχι; Ημερομηνία:
28/7/2023, 17:56 - Εμφανίσεις: 44
Όσοι δεν έχει τύχει να βρεθείτε στο αριστερό κάθισμα κάποιου ηλεκτροκίνητου οχήματος, όπως ακριβώς ισχύει και για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με αυτόματα κιβώτια κάπου στην κεντρική κονσόλα ή έστω πίσω από το τιμόνι παρεπιδημεί ένας επιλογέας επιλογής σχέσεων.
Αυτό που κάνει τη διαφορά στην περίπτωση του EV οχήματος είναι ότι αντί των πολλαπλών σχέσεων που συνήθως προσφέρει ένα τυπικό αυτόματο κιβώτιο, η σχέση είναι μόλις μία και αυτό ισχύει για την συντριπτική πλειονότητα των ηλεκτροκίνητων είτε πρόκειται για «ταπεινά» city car είτε για περίπλοκες κατασκευές που βρίσκονται στην κορυφή της τετράτροχης αλυσίδας.
Οι λόγοι που τα κιβώτια των EV έχουν αυτή την ιδιαιτερότητα είναι παραπάνω από ένας.
Ο κύριος ωστόσο είναι η ίδια η «φύση» των ηλεκτρικών μοτέρ και ο προγραμματισμός τους που κάνει την περιστροφή του άξονα τους ανά λεπτό πολύ ταχύτερη εν συγκρίσει με την αντίστοιχη ικανότητα περιστροφής ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Για του λόγου το ακριβές ένα τυπικό ηλεκτρικό μοτέρ περιστρέφεται με ταχύτητα ως 20.000 σ.α.λ.
ενώ ένα συμβατικό περιστρέφεται κατά μέσο όρο με ταχύτητα μεταξύ 4.000-6.000 σ.α.λ.
Επιπλέον, σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες, τα ηλεκτρικά μοτέρ διατηρούν την ίδια απόδοση σε όλο το εύρος των στροφών τους.
Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να φτάσουν συγκεκριμένες στροφές με σκοπό να προσφέρουν το μέγιστο της απόδοσής τους.
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο και τα ηλεκτροκίνητα μπορούν να αποδώσουν το μέγιστο της ροπής τους από την στιγμή που ο οδηγός θα πιέσει το δεξί πεντάλ.
Αντιστρόφως ο λόγος που οι κινητήρες εσωτερικής καύσης προϋποθέτουν την παρουσία κιβωτίου είναι ότι η μέγιστη ροπή θα μπορούσε να αποδοθεί προοδευτικά και η τιμή της εξαρτάται από την εκάστοτε ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα ενώ η μέγιστη απόδοση θα μπορούσε να επιτευχθεί μεταξύ ενός συγκεκριμένου διαστήματος στροφών ανά λεπτό.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά μπορούν να φτάσουν την μέγιστη ταχύτητα με μια και μία και μόνη σχέση με τους μηχανικούς να επ...